Zmanipulovaný predaj

Internetové obchody často zarábajú spôsobom takým, že si to ľudia koľkokrát ani neuvedomujú. Vezmite si situáciu, kedy si chcete kúpiť nejaký výrobok. Budete si prezerať rôzne ceny. Priemerná cena tohto výrobku by bola napríklad 50 eur. Ak však uvidíte výrobok s akciou zo 100 na 60 eur, zaujme vás oveľa viac. Niekedy si človek môže myslieť, že výrobok, ktorý stál pred akciou toľko peňazí musí byť kvalitnejší. Samozrejme, niekedy to pravda môže byť. V iných prípadoch to ale je iba marketingový ťah. Človek má vždy tendenciu kupovať to, čo je v akcii a veľmi veľa ráz aj úplne nepotrebné a zbytočné veci.nakupování.jpg
Internetové obchody často využívajú aj také ťahy, kedy ponúknu akciu, ale len do určitého dňa alebo na niekoľko hodín. Vtedy máte ešte väčšiu túžbu daný výrobok si kúpiť. Pri tovare majú rôzne nápisy ako napríklad: „Tieto nohavice sa rýchlo míňajú,“ alebo „Na sklade máme už len niekoľko posledných kusov,“ a podobne.
Veľakrát sa taktiež stáva, že si idete kúpiť jednu konkrétnu vec. Ak tam však uvidíte akciu 4 kusy s desať percentnou zľavou, bude vás lákať vziať štyri, aj keď ich nebudete potrebovať. Takto sa iba pokúšajú vás zlákať k tomu, aby ste kúpili viac tovaru, teda nechali v danom obchode viacej peňazí.eshop.jpg
Týchto marketingových ťahov je však veľmi veľa a niekedy je ťažké uvedomiť si, že by to mohlo byť iba klamstvo. Tieto manévre sú označované ako podprahové metódy a výskumy dokázali, že ich používa veľké množstvo internetových obchodov. V podstate vás donútia kúpiť aj to, čo ste sami nechceli alebo minúť oveľa viac peňazí ako ste mali v pláne.
Takže ak sa vám niekedy stalo, že ste vyšli z obchodu a chytali sa za hlavu kvôli tomu, koľko peňazí ste tam nechali, aj keď ste vôbec nemuseli, alebo že máte tašku plnú nepotrebných vecí, viete čím to bolo. Ak sa vám táto príhoda nestala buďte radi a vždy si dobre premyslite váš nákup.

5 roky ago